Ερωτόκριτος και Μαθηματικά

Ποια μπορεί να είναι η σχέση των μαθηματικών με την έμμετρη ποίηση και τον Ερωτόκριτο; Αυτό κλήθηκαν να ανακαλύψουν μαθητές της Γ΄ τάξης, στις 11 Μαΐου, μέσα από μια βιωματική διδακτική παρέμβαση που προσπάθησε να δώσει σώμα σε αφηρημένες μαθηματικές έννοιες εντάσσοντάς τες στο οικείο ποιητικό πλαίσιο του Ερωτόκριτου, αλλά και να αναδείξει τη μαθηματική υπόσταση του έργου και πώς αυτή μπορεί να μετουσιωθεί σε μουσική και χορό. Μαθητές και καθηγητές έγιναν ποιητές μαντινάδων, μουσικοί, τραγουδιστές, χορευτές, δίνοντας έτσι ζωή σε μαθηματικά και Ερωτόκριτο.

Το μάθημα σχεδιάστηκε με άξονες τις κλίσεις, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα όλων των παιδιών της τάξης. Στόχος ήταν να προβληθεί η δυναμική που κρύβεται στην αποδοχή της μοναδικότητας του καθενός και της καθεμιάς μας. Όπως γράψαμε, άλλωστε, σε μια μαντινάδα:

Είμαστε σύνολο καλό, μαζί θα πορευτούμε

και στην κορφή θα φτάσουμε και ένα θα γεννούμε.

Τη δράση υλοποίησε η φιλόλογος παράλληλης στήριξης, Τάνια Σιάκκα, με την υποστήριξη της καθηγήτριας μαθηματικών, Λαμπρινής Αλεξίου. Τη μουσική επιμέλεια είχε ο μουσικός και εισηγητής εκπαιδευτικού σεμιναρίου για την αξιοποίηση του ρυθμού στη διδασκαλία, Γιάννης Παπατζανής, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.

Διαβάστε τις μαντινάδες μας εδώ.

Copyright © 2012-2013. 3ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου. All Rights Reserved.