Από το φυσικό στο ψηφιακό μουσείο

Από το φυσικό στο ψηφιακό μουσείο (ερευνητική εργασία β' λυκείου 2013-2014)

Σε αυτήν την ερευνητική εργασία ασχοληθήκαμε με το θεσμό του μουσείου.

Αναζητήσαμε τις ρίζες του και  παρακολουθήσαμε την ιστορική του εξέλιξη μέχρι τα σύγχρονα ψηφιακά μουσεία. Σκιαγραφήσαμε τις αρχές οργάνωσης του χώρου και τις λειτουργίες που εξυπηρετούν τα μουσεία.Ταξινομήσαμε τα είδη τους και μελετήσαμε συγκεκριμένα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα. Τέλος προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μικρά ψηφιακά μουσεία βάσει των αρχών που μελετήθηκαν.

 

α' φάση

Αφού παρουσιάσθηκαν στην τάξη διάφορα είδη μουσείων που λειτουργούν στον κόσμο, από τα πιο "σοβαρά" ως και τα πιο "αστεία" και αξιοπερίεργα οι ομάδες ανέλαβαν από ένα είδος μουσείων στο οποίο θα εμβάθυναν.

Από τους μαθητές και τις μαθήτριες κατόπιν μελετήθηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα μουσείων στον κόσμο: η ιστορία της δημιουργίας τους, ο τρόπος οργάνωσης τους, τα εκθέματα που παρουσιάζουν, η ανταπόκριση του κοινού σε αυτά.

ΕΔΩ θα βρείτε την πρώτη φάση της εργασίας.


 

β' φάση

Σε δέυτερη φάση οι ομάδες ανέλαβαν ένα κίνημα της σύγχρονης τέχνης που παρουσίαζε ενδιαφέρον για αυτές. Αφού μελετήθηκαν οι αρχές του κινήματος κάθε μαθητής και μαθήτρια ανέλαβε να παρουσιάσει από έναν ή μία σημαντική εκπρόσωπο και το έργο του/της στην τάξη. Έτσι όλοι ενημερωθήκαμε και απολαύσαμε μια σύντομη περιήγηση στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποιώντας τις πολύτιμες γνώσεις τους από το μάθημα της πληροφορικής και τα εύχρηστα εργαλεία με τα οποία είχε εμπλουτίσει την πληροφορική βάση του σχολείου ο Μανώλης Μεταξάκης (καθηγητής και υπεύθυνος της  βάσης)  κατασκεύασαν μικρά ψηφιακά μουσεία τα οποία απαρτίζονται από 3 μέρη: παρουσίαση του καλλιτεχνικού ρεύματος, παρουσίαση της ζωής του/της  καλλιτεχνή/ιδος, παρουσίαση των έργων του/της.

Ακολουθούν συνδέσμοι που οδηγούν στα ψηφιακά μουσεία:
 

POP ARt


Παναγιωτάκη Ελευθερία
Κεριμάκη Μαρία
Κεριμάκη Σταυρούλα
Δασκαλομαρκάκη Ελένη


 

 
 
 
 
 

Αναγέννηση


Μαραγκουδάκης Παντελής
Μποτωνάκης Κωστής
Πολιουδάκης Δημήτρης
Ψαρουδάκης Στέλιος
 

 
 
 
 

Ιμπρεσιονισμός


Δασκαλάκη Αγάπη
Βουτσαδάκη Κέλλυ
Καραγκιαούροβα Στέλλα
Λιονή Ελευθερία
Γερωνυμάκη Κέλλυ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Σουρεαλισμός


Σπιταδάκη Χαρίκλεια
Μακριδάκη Χαρίκλεια
Φωτάκη Κατερίνα
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Προραφαηλίτες


Ιωαννίδη Ελένη
Μανταδάκης Αδάμ
Σταυγιαννουδάκη Ιωάννα
Λίτινα Σεβαστή
Σταθοπούλου Ελένη
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Φωτορεαλισμός
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Παράλληλα με αυτές τις δραστηριότητες παρουσιάσθηκαν στην τάξη παλαιότερα ρεύματα της τέχνης και της αρχιτεκτονικής. Ακόμα, προσπαθήσαμε μόνοι μας να ασχοληθούμε με την τέχνη σχεδιάζοντας με τη χρήση της προοπτικής  το χώρο του σχολείου και κάνοντας πορτραίτα των συμμαθητών/ συμμαθητριών.

 
Δυσκολίες που συναντήσαμε
Παρόλο που το συγκεκριμένο θέμα της ερευνητικής εργασίας δεν επιλέχθηκε από το σύνολο των παιδιών και πολλά οδηγήθηκαν με τη βία στο τμήμα, σύντομα πολύ, άρχισαν να το διασκεδάζουν και να δίνουν συμβουλές για την καλύτερη διαφημιστική προώθηση του θέματος που έπρεπε να είχε γίνει εξαρχής, κατά την ανακοίνωση των θεμάτων προς επιλογή.
Παρότι το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών απαιτούσε τη χρήση υπολογιστή, και το σχολείο διέθετε μόνο μία αίθουσα για το σύνολο των ερευνητικών  εργασιών αλλά και των άλλων μαθημάτων που πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα στο σχολείο, τα παιδιά ανέλαβαν να ολοκληρώσουν τις εργασίες στους δικούς τους υπολογιστές στο σπίτι, ή στα σπίτια των συμμαθητών τους και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κυρίως παρουσιαζόταν η δουλειά τους.
Η κατασκευή των ιστοσελίδων απαιτούσε ειδικές γνώσεις πληροφορικής που θα ήταν αδύνατο να διδαχθούν κατά την ώρα του μαθήματος κυρίως επειδή το μάθημα πολύ σπάνια πραγματοποιούνταν στην αίθουσα των υπολογιστών. Ευτυχώς τα παιδιά διδάχθηκαν στο μάθημα της πληροφορικής πως να κατασκευάζουν ιστοσελίδες μέσα στην ίδια την πλατφόρμα του σχολείου από τον κο Μεταξάκη. Ακόμα πολλά παιδιά που είχαν τέτοιες γνώσεις, κατασκευής blogs και ιστοσελίδων τις μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους και έτσι μέσα από ένα περιβάλλον αλληλοδιδακτικής και συνεργασίας έγινε εφικτό να ολοκληρώσουν όλες οι ομάδες τις εργασίες τους.
 
'Ολα τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα στην ολοκλήρωση αυτής της ερευνητικής εργασίας (η οποία είναι ακόμα σε εξέλιξη). Τα ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και το κέφι που διέθεσαν για να έχουμε στα χέρια μας (στις οθόνες μας ακριβέστερα!!) αυτό το αποτέλεσμα.
 
Η καθηγήτρια

Κακλιδάκη Ευαγγελία

Φασισμός-Ναζισμός

Ερευνητική εργασία των μαθητών και μαθητριών: Γιάννης Ανδρονικίδης, Χαρά Μαθιουδάκη, Άννα-Μαρία Πετρουλάκη, Γιάννης Τρουλινός

Η εργασία σε μορφή κειμένου Word

Η εργασία σε μορφή παρουσίασης Powerpoint

 

Ιστορικές όψεις του ρατσισμού

Ερευνητική εργασία των μαθητών και μαθητριών της Α΄ Τάξης: Αιμίλιος Αγγελίου, Κατερίνα Γιακιμτσούκη-Μαγαράκη, Χρυσή Κλειδή, Αργυρή Κουτσουράκη και Αθανασία Σαριδάκη.

Ο ρατσισμός στο πέρασμα των αιώνων

Ρατσισμός κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο

Απαρτχάιντ

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Σχολικό έτος 2013-2014, Α’ τετράμηνο.

Σχολική μονάδα: 3ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου

ΤΑΞΗ Α’

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαθιουδάκη Λίτσα

ΤΙΤΛΟΣ :         Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ

Υποθέματα:

Α)Η ιστορία και ο πολιτισμός της διατροφής

1.      Η εξέλιξη του ανθρώπου και η εξέλιξη της διατροφής: βίοι παράλληλοι

2.      Διατροφικές συνήθειες λαών και πολιτισμών

3.      Η διατροφή στη Μινωική Κρήτη και στην αρχαία Ελλάδα

4.      Κρητική κουζίνα: το ελαιόλαδο, χρυσάφι της κρητικής γης

Β) Υπερκατανάλωση – πείνα – υποσιτισμός

1.      Καταναλωτικά πρότυπα- ο ρόλος της διαφήμισης

2.      Η οικονομική κρίση επηρεάζει την ποιότητα της διατροφής

3.      Το διατροφικό πρόβλημα του πλανήτη

4.      Τα αίτια της πείνας και του υποσιτισμού

 Γ) Ξέρουμε τι τρώμε;

1.      Πρωτεΐνες ,λίπη, Υδατάνθρακες, ανόργανες ουσίες και βιταμίνες

2.      Χημικά πρόσθετα τροφίμων

3.      Τα 6 διατροφικά παραστρατήματα του πολιτισμού

4.      Οι 9 Διαιτητικοί νόμοι

 

 Δ)  Η γενετική ρύπανση στην διατροφή: αόρατος και ύπουλος εχθρός

 

1.      Οι συνέπειες της βιομηχανοποίησης στην παραγωγή

2.      Μεταλλαγμένα: λύση ή απειλή;  Ευκαιρία ή κίνδυνος;

3.      Τα διατροφικά σκάνδαλα στις ανεπτυγμένες χώρες

4.      Μπορούμε να επιβιώσουμε «βιολογικά»

 

Περιγραφή: Στα πλαίσια αυτής της ερευνητικής εργασίας θα προσπαθήσουμε να ερευνήσουμε  τη σύνδεση ανάμεσα στην κοινωνική-οικονομική εξέλιξη και στην εξέλιξη της ανθρώπινης διατροφής. Να μάθουμε δηλ. πως οι εκάστοτε κοινωνικές-ιστορικές συνθήκες διαμόρφωναν τις διατροφικές συνήθειες.

Να καταγράψουμε τους κινδύνους που προέρχονται από την τροφική βιομηχανία και απειλούν την ποιότητα ζωής και την ίδια τη ζωή του σημερινού καταναλωτή.

Τέλος να επικεντρώσουμε στην  «αόρατη» απειλή των μεταλλαγμένων τροφών και τα μέτρα προστασίας για τη ζωή και την υγεία όλων μας.

 

 

 

Μέθοδος: Η ερευνητική προσέγγιση θα γίνει με συνδυασμό διαφορετικών μεθόδων:

·         Έρευνα σε σχετικά περιοδικά και εφημερίδες

·         Συνέντευξη με διαιτολόγο

·         Αναζήτηση πληροφοριών από ιστότοπους αρμόδιων οργανισμών

·         Συνέντευξη με ηλικιωμένους Κρητικούς (παππούδες-γιαγιάδες) για τη δική τους διατροφή όταν ήταν νέοι.

·         Επίσκεψη σε ένα supermarketγια έλεγχο συσκευασιών.

·         Επίσκεψη στη λαϊκή αγορά για συζήτηση με βιοκαλλιεργητές.

·         Συζήτηση και ανταλλαγή εμπειριών για την οικογενειακή μας διατροφή.

 

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

11111111111111111111111111111111

 

 

 

 

Copyright © 2012-2013. 3ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου. All Rights Reserved.